• RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

Popular Posts

Hello world!
Righteous Kill
Quisque sed felis

Righteous Kill

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in ...

Quisque sed felis

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in ...

Etiam augue pede, molestie eget.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in ...

Hellgate is back

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit ...

Post with links

This is the web2feel wordpress theme demo site. You have come here from our home page. Explore the Theme preview and inorder to RETURN to the web2feel home page CLICK ...

Şu sıralar atari oyunlarına fena takmış durumdayım. Hatta bir yazımda da bunu belirtmiştim. Öyle düşünüyorumki herkesin çocukluk zamanlarıda elinden bir atari geçmiştir. Başında saatlerce durduğu olmuştur. Tabi oyun koluyla oynadığımız oyunların yanı sıra bildiğiniz gibi birde tabancayla oynanan ve ördek avladığımız bir oyun vardı. O zamanlar aklım almıyordu. Kuzenimle nasıl vuruyor yav bu diyip içine bakmaya çalıştığımız bile olmuştu. Günlerden bir gün bir forumun konu dışı bölümünde bir yazıyı okuma fırsatım oldu. Hatta bu konunun üzerinde uzun uzun konuşulmuş. Şimdi bu yazı üzerinden örneklemelerle gidelim. Duck hunt adlı oyunumuz açtık, ördek avlayacağız. Ördek ağaçların arkasından süzüldü, hedefe kilitlenip tetiği çektik, ekran bir an için siyaha gömüldü, sadece ördekler beyaz kalacak şekilde. Sonra ekran normal renk düzenine geçip, viuvv diyerekten aşağı düştü, afferim ilk bölümü geçtiniz. Şimdi gelelim işin teknik kısmına. Çoğu kişi tabancadan birşeylerin televizyon ekranına gidip ördeği avladığını düşünür,yani tabancayı verici, tv'yi alıcı olarak. Halbuki iş tam tersidir, tabanca, ekrandan gelen ışığı avlar. Örneğimizde tam tetiği çektiğimiz anda ekran kararıp, sadece ördeklerin beyaz kaldığını söylemiştik. İşte tabanca tetiği çektiğimiz anda beyaz ışıklardan birine hedef alınmışsa, silahın ucundaki fotosel ordaki ışığı absorbe edip, ana makinaya sinyal gönderir, ördeğimiz av köpeğinin ağzına böylece düşer. Yani tv ekranı verici, tabancamız alıcıdır. Bu durumda tabancayı yanan bir ampule tutup tetiğe çektiğimizde de ördek avlanmış olacaktır ( ama ne zevki kalır o zaman tabi ) . Ha bu arada biraz nostalji yapmak istiyorum derseniz çocukluğumuzun efsanevi oyunlarından olan duck huntu buradan oynayabilirsiniz.

Leave a Reply